PODOBNIE Z CZASOWNIKIEM

Rzeczownik konkretny, podobnie zresztą jak i abstrakcyjny, określa raczej klasę rzeczy niż pojedynczą rzecz. Jednocześnie niektóre klasy -zeczy mają mniej lub bardziej specyficzny wizualny kontur i rozmiar, podczas gdy inne tej cechy nie posiadają. Wizualny kontur jest definiu­jącym atrybutem dla „stołu”, ale nie dla „myśli”. Z rzeczowników uży­wanych przez osoby dorosłe tylko 16% nazywało klasy wyrazów mające charakterystyczny wizualny kontur, podczas gdy u dzieci takich rze­czowników było aż 67%.Podobnie rzecz się ma z czasownikami. Dzieci używają 67% czasow­ników, których cechą charakterystyczną jest zaakcentowanie atrybutu ruchu, natomiast dorośli ten typ czasowników stosują tylko w 33%. Przedstawione wyniki badań wskazują, że rzeczowniki i czasowniki używane przez dzieci mają więcej stałych cech semantycznych.

Jeśli szukasz sposobu na spędzenie wolnego czasu w rozrywkowy sposób to super, że trafiłeś właśnie na mój blog. Mam nadzieję, że moje wpisy Cię zainspirują i zostaniesz gościem mojego bloga na dłużej!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)