WRAZ Z ROZWOJEM MOWY

Wraz z rozwojem mowy u dziecka następuje coraz bardziej trafne przyporządkowanie znaczenia do danego wyrazu. W ten sposób dziecko osiąga etap jednoznaczności: określone słowo ma swoje określone zna­czenie. Wzmiankowany proces jest niewątpliwie wspomagany przez two­rzenie się poszczególnych klas wyrazów. Jak wykazały badania R. Brow­na (1970), dzieci posiadają semantyczne wyróżniki poszczególnych klas wyrazów. Pozwala im to łatwiej przeprowadzić klasyfikację przedmiotów z otoczenia. Na podstawie tych wyróżników semantycznych poszczegól­nych klas wyrazów dziecko dokonuje klasyfikacji przedmiotów z oto­czenia do poszczególnych klas wyrazów. Dopiero po tym fakcie zaczy­nają się tworzyć ,,grupy elementarne” składające się z par wyrazów, w których jeden jest elementem podrzędnym względem drugiego i służy jego modyfikac ji (R. Jakobson, 1967).

Jeśli szukasz sposobu na spędzenie wolnego czasu w rozrywkowy sposób to super, że trafiłeś właśnie na mój blog. Mam nadzieję, że moje wpisy Cię zainspirują i zostaniesz gościem mojego bloga na dłużej!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)